Pazartesi, Aralık 21, 2015

Basit Tarif | Kuşkonmaz Izgara

Yabancı yemek programlarının neredeyse hepsinde gördüğümüz, ama çoğumuzun cesaret edipte bir deneyim demediği bir lezzet kuşkonmaz. Bir market alışverişimizde karşımıza çıkınca karşı koyamadık ve deneyelim dedik. (bu arada mevsimi değilmiş, bahar aylarında yenmesi gerekirmiş) Neyse zaten bir avuç kuşkonmaz çıktığı için paketin içinden mevsimi değilse de ölmeyiz be dedik ve aldık :)
Önce kendilerini iyice yıkadım, azıcık suda beklettim iyice ovaladım. Sonra köklerini kırdım, kırmanız gereken yeri zaten kuşkonmaz kendisi söylüyor size. Kabuklarını soyucuyla incecik soydum. Attım tost makinesine çevire çevire yağsız olarak kızarttım. Renkleri sararınca anlayacaksınız piştiğini.
Kuru kuru servis yapılmaz dedim, üzerine bir sos hazırlamak şart oldu. 
1 diş sarımsak, yarım limon suyu, tuz, karabiber ve 1 çay kaşığı balsamik sirkeyle sos yaptım. Kuşkonmazların üzerine döktüm.
Mis gibi oldu, lezzetine de çok hayret ettim. Et yemeklerinin yanına eminim pek yakışır.



Kuşkonmazın faydaları ;

A, B1, B2 ve C vitaminleri ile protein ve mineraller bakımından zengin bir besindir.
•Kanı temizler
•İdrar söktürür ve idrar yollarını temizler.
•Cilde canlılık verir
•Hazmı kolaylaştırır.
•Diş ağrısını hafifletir
•Gözleri, kalbi ve sinirleri kuvvetlendirir.
•Karaciğer şişliğini ve el ayaklarda görülen şişkinlikleri indirir.
•Dalak hastalıklarında faydalıdır.
•Zihin yorgunluğunu giderir.
•Karaciğer ve mide için yararlıdır.
•Kolesterolün düşürülmesinde yardımcıdır.
•Kalp hastalıklarından doğan ödemleri giderir.
•Kandaki şeker miktarını düşürür.
•Sivilce ve egzamanın iyileşmesinde yardımcı olur.
•Cinsel isteği artırıcı etkileri olduğu belirtilmektedir.
•Terletici özelliğiyle vücuddan fazla suyun atılmasını sağlar.
•Kuşkonmaz sebzesi sebzeler içerisinde en çok folik asit içerendir.
**Bel soğukluğu, böbrek ve mesane iltihabı olanlarla, çok sinirli kimselerin kullanmaması gerekir. Çiğ şekilde yenmesi alerjiye neden olabilir. Böbrek ya da gut sorunu olanlar kuşkonmazı yememeli ya da az tüketmelidir.

4 yorum:

  1. Yabanisine Kedirgen deriz biz Aydınlılar :)
    Çalıların içinde yetişir, azıcık buluruz, ince ince doğrar kavurur, içine yumurta kırarız, tadından yenmez :)
    Kuşkonmazı hiç yemedim, ama kedirgen görünce affetmem :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedirgeni hiç duymamıştım, ama kuşkonmazı da yumurtayla yapan çok. Bir de öyle denemek lazım :)

      Sil
  2. Valla çok nefis göründü birden... :)

    Yeni geldim ben buraya... :)

    Ben de beklerim... İyi günler! :)

    YanıtlaSil