Çarşamba, Ağustos 20, 2014

Winter is Coming!

Bu yazımın konusu başlıkta gördüğünüz Game of Thrones nidaları taşımıyor maalesef.
Bu yazım kışın gelmesine 2 ay kalmışken yapılan mantıklı bir alışverişle ilgili..
Sevgiliyle uzun zamandır kışlık mont arıyoruz, kendisi çoook uzun zamandır Helly Hansen giydiği için tahmin edersiniz ki vazgeçmesi ve başka bir mont alması baya baya zor oldu. Uzun araştırmalar sonucunda gerçekten çok sevdiği ve kalitesinden emin olduğu bir mont aldı, ve sadece kendine değil bu güzelliği bana da yaptı, doğum günüm yaklaşırken hediyemi önceden verdi :) Özellikleri konusunda gerçekten en ufak bir araştırma yapmadım, bizde o işlere bey bakıyor :)

Şimdi onun kaleminden niye aldığımız mont modellerini tercih etmiş okuyalım :) 

'' Kışlık mont seçerken dikkat edilecek en önemli şeylerden biri nefes alabilmesidir. Özellikle Marmaris gibi çok fazla yağış alan bir yerde yaşıyorsanız montunuzun su geçirmeme özelliği de büyük önem taşır. Peki hem nefes alabilen hem su geçirmeyen mont nasıl olacak diye sorarsanız, cevabı Robert Gore 1969 yılında verdi ve 1976 yılından beri de raflarda; Gore-tex.

Gore-Tex, endüstriyel filtre sistemleri, kablo yalıtımları, uzay araçları ve sıklıkla sağlık alanlarında da kullanılan, su geçirmeyen ama aynı zamanda nefes alabilen bir membran/zar çeşididir.
Santimetre karesinde 1,4 milyar gözenek bulunur. Bu gözenekler okadar küçüktür ki su zerrecikleri geçemez. Ama buhar molekülleri rahatlıkla geçebilir. Pratikte sağnak yağmur altında koştuğumuzu düşünelim.Gore-tex montumuz dışardan hiçbir şekilde yağmur almadığı gibi, terimizi de olduğu gibi dışarı atacaktır. Mammut, Arc’teryx, Mountain Hardwear, Marmot  gibi dünyanın en iyi  outdoor firmaları gore-tex teknolojisini ürünlerine en iyi yansıtan markalardır. Çoğu extreme dağcı,kayakçı ve diğer doğa sporcuları bu  markalardan vazgeçemezler.

Eğer benim Everest’e çıkma niyetim yok,  ben sadece günlük hayatta yağmurda ıslanmayayım, soğuk almayayım ve terlemeyeyim diye düşünürseniz de ( ki biz böyle düşündük) o zaman bir Arc’teryx monta 48 BTU luk inverter klima parası vermek zorunda değilsiniz. Pek çok outdoor firması Gore-Tex’ e telif hakkı ödememek adına kendi teknolojilerini geliştirir. The North Face’in HyVent Teknolojisi ve Columbia’nın Omni-Tech Teknolojisi gibi.

Ben The NorthFace Freedom Stretch Triclimate 3-in-1 Insulated Jacket'i tercih ettim. HyVent Kumaşın Gore-Tex ile günlük kullanımda pek bir farkı yok. Su geçirmeyip içerideki buharı dışarı atan, nefes alabilen ve uzun ömürlü bir kumaş. İçindeki poları ayrı olarak da giyilebiliyor. Kısa kollu T-Shirt üzerine bu ceketi giyerek bütün kışı çok rahat geçirebileceğimi düşünüyorum.


 

 

Ece için de hemen hemen aynısı diyebileceğim Columbia Bugaboo Interchange 3-in-1 Insulated Jacket'i tercih ettik. Ama onun Bütün kışı kısa kollu T-Shirt le geçiremeyeceğini adım gibi biliyorum :)

 

 


Her iki mont da özellikle Marmaris gibi bir yer için oldukça ideal.

Umuyorum biraz da olsa yardımcı olabilmiş, aklınızda soru işareti varsa silebilmişimdir.

Sevgiler,
Mehmet

2 yorum:

  1. The North Face de fena değil ama Columbia'yı tek geçerim.Güzel günlerde giy :)

    YanıtlaSil