Cuma, Kasım 01, 2013

Basit Tarif : Tarçınlı Kurabiye (Seker Hamuru Süslemeli)

Dün ilk defa şeker hamurlu kurabiye yaptım :) Uzun zamandır aklımdaydı, ancak vakit yaratabildim. 
Blogumda şimdiye kadar hiç tarif paylaşmamıştım çok yemek, tatlı  vb. yapmadığımdan olsa gerek :P
Bu tarifin hem malzemesi az hem de yapımı gayet kolay... 

Tarçınlı Kurabiye 

Malzemeler
1 paket katı yağ (yumuşatılmış)
1 yumurta
1 su bardağı (250ml) pudra şekeri 
1 yemek kaşığı tarçın
1 paket vanilin
1 çay kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üzerine
1 yemek kaşığı toz şeker + 1 tatlı kaşığı tarçın 

Tüm malzemeler beraber karılır, şekil verdikten sonra üzerine ayrı bi tabakta karıştırdığımız toz şeker tarçın karışımı sürülür. 175 derecelik fırında pişirilir.  (Bu karışımdan yaklaşık 35 adet şekilli kurabiye çıkmaktadır.)

Ben kalpli ve çiçekli kalıplarımla şekil verdim, kurabiye hamurumu masada merdaneyle çok ince olmayacak şekilde açtım. Eğer sizde benim gibi şeker hamurunu ilk defa deneyecekseniz şeker hamurunu elinizde biraz yumuşatarak merdane yardımıyla açabilirsiniz. Yapışmaması için masanın üzerine az miktarda pudra şekeri dökmenizi tavsiye ederim. Hamuru kurabiyelere yapıştırmak için su ve bal karışımı kullandım..
Sizin hamurunuzun rengi biraz daha açık olacaktır ben 2 yemek kaşığı tarçın koydum tadı gayet güzel oldu ama 1 kaşık da yeterli olacaktır kanaatindeyim.




Tadları görünüşleri çok güzel oldu, bir sonraki şeker hamuru çalışmam pasta yapmak ve süslemek olacak.. Kurabişlerimi çok süslemedim ama böyle de gayet güzel görünüyolar sanki :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder