Pazartesi, Aralık 14, 2015

Ev Dekorasyonu | Yatak Odası - Homify

Son zamanlarda bol bol dekorasyon blogu okur oldum.
Ev döşemek pek kolay iş değil evet. Hele bir de benim gibi her şeyinizi tam takım sevmeyenlerdenseniz işiniz pek de kolay değil. O nedenle farklı sayfalarda gezinip duruyorum. Kendi evimde uygulayabileceğim fikirleri biriktiriyorum. Homify la da tanışmam bu şekilde oldu. Homify bağımsız bir mimari, iç mimarı, tasarım ve inşaat platformu. Hem ilham veren dekorasyon fikirleri bulmak hem de bölgenizdeki tasarımcılarla, mimarlarla ve inşaatçılarla iletişime geçmek için güzel bir platform. Bahçeden multimedya odasına kadar evinizin her alanı için fikirler alabileceğiniz bir arşivi mevcut. Takribi 416.000 fotoğrafıyla geniş bir yelpazeye sahip.
Ayrıca bakmak istediğiniz fotoğrafları stiline göre de ayırabiliyorsunuz. Akdeniz, eklektik, iskandinav ve rustik tarzlar benim çok çok ilgimi çekti.
Benim için güzel bir rehber oldu bu site.
Yatak odasında sadelikten ve doğallıktan yanayım. Sanki ne kadar renkli olursa o kadar huzursuz edermiş gibi hissediyorum. Bu nedenle beni en çok naturel renkler etkiliyor. Ara ara renklerin cazibesine kapılıyorum evet, ancak biliyorum ki beni mutlu edecek olan şey temiz bir görüntü, doğal bir ambiyans ve huzurlu bir ortam.  
Mesela aşağıdaki yatak odaları kesinlikle evet ben burada huzur bulurum dediğim odalar oldu.

Quarto/bedroom : Modern Yatak Odası 3L, Arquitectura e Remodelação de Interiores, Lda
Engel & Voelkers Bodrum : Modern Yatak Odası Engel & Völkers Bodrum

Ayrıca salon ayrı oturma odası ayrı konseptini de benimseyemedim yıllardır. Bence içinde oturmayacağın bir odaya eşya almak ve onu müze gibi korumak hiç mantıklı değil. 
Yaşam odası (living room) dediğin yer senin izlerini taşır, seni anlatır, huzur verir, mutlu eder.
En neşeli kahkahaların yankılandığı, en güzel sohbetlerin yapıldığı, elinde kitabınla koltuğun üzerinde en sakin şekilde uyuyakaldığın yerdir oturma odası. Öyle her daim derli toplu olsun takıntın da yoksa içinde huzur bulmamak imkansız.
Önemli olan tarzını bilmek, gerçekten kullanabileceğin mobilyalar almak ya da yaptırmak.
Ben yine açık renklerin peşine düştüm pek tabi ki... Toprak tonları, beyazın tonları ve pastel renkler evlere hem ferahlık hem de sakinlik katıyor. Özellikle eviniz küçükse açık renkler kesinlikle ortamı daha büyük gösterecektir. Koyu renk duvarlardan ve mobilyalardan uzak durmak lazım.
Yüksek dolaplar yerine kısa konsollar kullanabilir, odanıza ayna ile derinlik katabilirsiniz. Duvarlarda kullanacağınız çerçeveler açık renk tonlarında olursa hem çok daha havalı hem de temiz bir görüntü sağlayacaktır.
Ayrıca eklemeden geçemeyeceğim sarı/gün ışığı aydınlatmalar evinizi kesinlikle daha samimi gösterecektir.

DEPOIS | Apartamento Amoreiras : Akdeniz Oturma Odası Catarina Batista Arquitectura e Interiores
Modern Oturma Odası estudio 60/75
Musterwohnung : Akdeniz Oturma Odası ADANK Bauträgergesellschaft GmbH
Klasik Oturma Odası Home Staging Sylt

Yani kısacası demem o ki Homify a bir uğrayın, siteyi bir inceleyin. Eminim sizin tarzınıza da hitap edecek modeller olacaktır.
Benim gibi ev döşeme telaşesi içinde olanlara selam olsun :)

4 yorum:

  1. Bende merak ettim ve bakacağım , ben de sadelikten yanayım . İki oturma odam yok ,vitrinim yok ne bileyim o bardakları kullanmayacaksam neden alıyorum vitrinde dursun diye mi hiç bana göre bir şey değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bak gerçekten çok güzel bir site :) Bende aynen evime kullanmayacağım hiçbirşeyi almıyorum. Öyle altın varaklı kadeh takımları karaflar falan, ne gerek var :)

      Sil
    2. Aynen ya bence de ne gerek var zaten bir sürü aynı olan üründen hediye de gelecek benim 3 tane çaycım vardı 5 tane borcam ve 2 tane sürahi takımı :) 2 tane de mutfak tartısı :)) bende yeni evlilere hediye götürüyorum bazen ne yapayımmmmmm :)

      Sil
    3. Borcam korkum var resmen benim yaa :D onlar öle yıllarca ev ev geziyolar kullanılmadan :)

      Sil