Pazartesi, Aralık 29, 2014

Basit Tarif | Magnolia Puding

Neymiş bu Magnolia puding diyenleri duyuyor gibiyim. Ben henüz gidip yerinde yiyememiş olsam da Magnolia puding adını NewYork'da bulunan Magnolia Bakery'den alır ve gerçek adı banana yani muzlu puding dir.
Ben kendisiyle ilk defa CookShop'da tanıştım ve pek de iyi yaptım.
Yapması da yemesi kadar keyifli, ama tadının güzelliğine oranla oldukça basit bir tarif...


Hadi hemencecik geçelim tarifimize :)

Malzemeler:
- 5 su bardağı süt / 1000 ml
- 100 ml krema
- 3/4 su bardağı toz şeker
- 1 yumurta
- 4 tepeleme yemek kaşığı un
- Bir miktar eti cicibebe bisküvi
- 2 paket toz vanilin ya da 2 damla sıvı vanilin
- 2 adet muz

Yapılışı :
Sütü, unu, yumurtayı ve şekeri bir tencereye alıyoruz, malzemeleri iyice karıştırıyoruz. Daha sonra orta ateşte sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz. İyice koyulaşıp kaynamaya başladığında içine kremayı ve ve vanilya aromasını ekliyoruz. Karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.

Pudingimiz soğuyunca el rondosu yardımıyla karıştırıp, içindeki pütürleri yok ediyoruz.
Bu arada bisküvilerimizi rondodan çekip incecik yapıyoruz, muzlarımızı dilimliyoruz.
Sunum yapacağımız tabağa alta puding, üste bisküvi, onun üstüne muz olacak şekilde sıralıyoruz.
(Ben bardakta sunmayı seviyorum)

Yılbaşı için lezzetli bir alternatif olabilir, benden söylemesi :) Afiyet olsun :)

Notlar :
- Muz çok çabuk karardığı için tüketmeden en fazla 30 dakika önce sunmakta fayda var
- Fazla gelen pudinginizi rulo pasta kreması oarak kullanabilirsiniz.
- Sıvı vanilinin kıvamı daha yoğun, o nedenle maksimum 2 damla kullanılmalıdır.
- Muz yerine, çilek, kivi, portakal, hangi meyveyi isterseniz kullanabilirsiniz.
- Bisküvi illa cicibebe olmak zorunda değil, burçak vb. bisküvilerle de sunabilirsiniz.

4 yorum:

  1. Hımmm harika görünüyor, marifetli arkadaşım ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim, senin kadar marifetli olmasam da yapıyom bişeyler :)

    YanıtlaSil
  3. çok leziz görünüyor, tarifini deneyeceğim mutlaka :)

    YanıtlaSil