Cumartesi, Kasım 29, 2014

Seyahat | Kapadokya - Güzel Atlar Diyarı / 1


Uzun zamandır buralarda olmamamın sebebi var elbet, öncelikle iş yoğunluğum sonrasında da Kapadokya'ya yaptığımız 5 günlük seyahat...

Ben çok araştırdım gitmeden önce ama açıkcası bloglarda çok fazla post göremedim Kapadokya ile ilgili. O zaman ben şöyle en uzunundan en fotoğraflısından bir kaç post paylaşayım ki bir eksik kapansın :)
Öncelikle ulaşım ve konaklamamız ile ilgili detaylar vereceğim.

Ulaşım
Marmaris'e en yakın havalimanı Dalaman, biz İstanbul'da ablamlarla bir gün geçirmek istediğimiz için(Anadolu Yakası'nda oturuyorlar) uçuşumuzda Pegasus Havayollarını tercih etmek zorunda kaldık . Sabah uçağıyla Dalaman-Sabiha Gökçen, akşam uçağıyla Sabiha Gökçen - Nevşehir yaptık. ama Türk Havayolları'nın da Nevşehir'e uçuşları var Atatürk Havalimanı'ndan uçalım derseniz onu da tercih edebilirsiniz.

Nevşehir Havalimanı'ndan daha önceden ayarladığımız servis ile Göreme merkeze ulaştık. Havalimanına uzaklık yaklaşık yarım saat.  Servis için Kapadokya Ekspres şirketini tercih ettik. Otelinizin kapısına kadar bırakıp alıyorlar. Kişi başı 40 TL gidiş dönüş servis ücreti ödedik.  Yalnız şirkete hangi havalimanına/havalimanından uçtuğunuzu özellikle belirtmenizde fayda var zira bizi dönüşte Kayseri Havalimanı' na giden servise bindirdiklerini havalimanına 60 km kala farkettim. Allahtan hemen geri dönüp kendi servisimize bindirdiler :)

Dönüşümüzde yaklaşık 6 saat havalimanında beklememiz gerekiyordu, biz de mantıklı olduğunu düşündüğümüz için ve çok da yorulduğumuz için Sabiha Gökçen iç hatlar gidiş terminalinde üst kattaki LGM CIP Lounge kullanmaya karar verdik. Pegasus yolcuları iç hatlarda kişi başı 29-TL ödeyerek bu salonu kullanabilirler.




Konaklama
Konaklamamızı acentacı olduğum için pek tabiki ben ayarladım. Ama ilk kaldığımız otel biraz hüsrandı bizim için. Doğasını biraz hissetmek için pek tabiki mağara olan bir otelde konaklamak istedik. Hills Cave Otel'i tercih ettik, hem şehir merkezinde hem sevimli göründüğü için. Yalnız odamda TV yoktu, pencere yoktu, ısıtması çok iyiydi o kadar iyiydi ki deli gibi terledim, pencere olmadığından havalandıramayınca da bastı mı beni o oda. Ayrıca gece indiğimiz için pek anlama şansımız olmadı ama otel baya baya tepedeymiş adından anlamamışız :)
Açıkcası kahvaltısı da tam bir hayal kırıklığıydı. Bayatlamış mısır gevrekleri, sünmüş domates ve salatalıklar bizi pek cezbetmedi.
Yine de ilgilenirim diyorsanız : http://www.hillscave.com/


Orada 2 gece kaldıktan sonra otelimizi değiştirip Royal Stone House'a geçtik.





Kesinlikle çok iyi bir fikir oldu bu değişiklik. Diğer otelden memnun kalmadığımızı bildikleri için odalarımızı upgrade yaptılar ve suite odalarda kaldık. Kaldığım binanın adının da Queen House olması güzel bir anı oldu :) Otelin yıldızı yok ancak 4* kalitesinde, tertemiz, açık büfe kahvaltısı gayet güzel bir oteldi. Şehir merkezine de yürüme mesafesindeydi. Kesinlikle tercih edebilirsiniz.
Ayrıca otelimiz o bölgedeki en büyük balon firmasıymış bunu da öğrendik.
http://royal.dinler.com/iletisim.aspx

Şehir içi ulaşım
Göreme'den Avanos'a ve Ürgüp'e ve Nevşehir'e her yarım saatte bir sefer var.
Ürgüp ve Avanos 20 dakika Nevşehir 30 dakika sürüyor. Ayrıca Nevşehir'den Derinkuyu ve Kaymaklı'ya da seferler var.

Gezip gördüklerimiz ve çok daha fazlası diğer postta :)

8 yorum:

  1. Meraklardayım cnm harika bir seyahat postu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. devamı bugün geliyor en fotoğraflısından :)

      Sil
  2. Güzel bir seyehat olmuş canım blogunu süslü şirine blog keşifi etkinliğinden keşfettim blogunu takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :) http://makyajtavsiyem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim :) bende takibe aldım :)

      Sil
  3. Merhabalar Ece Hanım,

    Ben Royal'den Tolga.
    Renkli, eğlenceli yazınız için teşekkür ederiz. Sizleri misafir etmek bizler için de bir zevkti.
    Kapadokya'ya yolunuz düşerse yine bekliyoruz.
    İyi günler, iyi geziler : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tolga Bey merhaba, ne güzel bizi burada bulmanız :) Her şey için tekrar tekrar teşekkür ederiz :) Biz de sizi Marmaris' e bekleriz :)

      Sil
    2. Bu teklifi ciddiye alıyorum ona göre. :)
      Ayrıca ikinci paylaşımı da biraz önce okudum, harika idi.

      Sevgiler, saygılar...

      Sil
    3. Teşekkür ederim :) ne zaman isterseniz biz buralardayız :)

      Sil