Pazartesi, Kasım 03, 2014

Dekorasyon | Scandinavian Homes Simply Simple

Şu anda bir ev döşüyor olsaydım, büyük bir ihtimalle bu tarzı benimserdim..
Ev dekorasyonunda her zaman sadelikten ve rahatlıktan yana oldum. Hiç bir zaman abartılı, varaklı mobilyayı sevmedim. Cam kapalı gümüşlüklerle, ya da kocaman aynalı konsollarla da aram hiç iyi olmadı. Şu anda ailemle yaşıyorum, bizim evimizde çok şükür varaklı takımlar abartılı mobilyalar yok, bir aynalı konsolumuz bir de cam kapalı gümüşlüğümüz var :)

İskandinav efendiler bir gün oturmuşlar demişler ki, evlerimizde öyle bir tarz yaratalım ki, başlı başına bir yaşam stili oluştursun, gelen evden çıkmak istemesin, huzur bulsun, bunalmasın.. Bence işte tam anlamıyla da bu iskandinav tarzı..
Sade, huzurlu, arınmış..
Beyaz ve gri tonlara ahşap dokunuşlar, kremler, bol miktarda yastık, tasarım aydınlatmalar, yerlerde tüylü halılar ve kilimler, basit ama işlevsel raflar ve dolaplar..
Beyaz çok tehlikeli bir renk, bir tık fazla kullanırsanız eviniz aşırı soğuk görünecektir,ya da doğru renklerle kullanmazsanız eviniz huzurlu olmaktan çıkıp renk cümbüşüne dönüşebilir.
Ayrıca dip not: beyaz aydınlatmalar ortamı her zaman çok soğuk ve sevimsiz gösterirler, aydınlatma tercihini sarı ampulden yapmakta fayda var.

Açıkçası kendi evimizi döşeyeceğimiz günü iple çekiyorum ve fikir biriktirip duruyorum :)
Aşağıda da hem örnek olsun diye, hem de çok beğendiğim için sizinle bir kaç fotoğraf paylaşıyorum..





















3 yorum:

  1. merhaba. aynı benim gibisiniz ya da ben,m sizin gibiyim bilmem ikisinden biri her halde :))) evde eşyaların kulu hizmetçisi olmaktan çok uzagım. evimdeki eşyaları görseniz pahalı değil modern değil aman dokunma kırılır denecek tarzda da değil. lakin beni ve eşimi evimiz ne kadar mutlu ediyor bilseniz :) eğer aileli değilseniz size de böyle huzur dolu yuva dilerim Rabbimden :) siz de benim blogumu takip ederseniz mutlu olurum. mutlulukheryerde.blogspot.com sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel yazmışsınız :) İyi dilekleriniz için teşekkür ederim, Allah hepimize huzur, sağlık evlerimize bereket versin :)

      Sil
  2. Bu fotoğrafları görünce kendimi oraya, fotoğrafların içine ışınlayasım geldi!

    http://dilanyildirim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil