Pazartesi, Şubat 03, 2014

Saç Bakımı | No-POO


Evet dün itibariyle bu tekniğe başladım, neden daha önce duymadım diye de üzülüyorum açıkcası...
Dün Sevgili Aner'in blogu Bir Türk'ün Hollanda ile İmtihani blogunu okurken karşılaştım bu no poo akımıyla.
No-POO saçı şampuansız yıkamak demek, yani kimyasal kullanmadan. Kullandığımız şampuanların kötü etkilerini eminim hepimiz bi dönem hissetmişizdir. Benim parabene alerjim var, ne yüz temizleme de ne şampuanlarda paraben içeren birşey kullanamıyorum. Yüzümü paraben içeren temizleme sabunuyla yıkayınca deli gibi hapşırıyorum ve gözlerim deli gibi akıyor, saçlarımda parabenli şampuan kullanınca ise saç diplerim deli gibi kaşınıyor.
Saç diplerimle ilgili sorunum da olduğu için özellikle şu son dönemde çıldırmak üzereydim. Ne kullansam fayda etmedi,zeytinyağlısından, defnelisinden, beyaz sabundan tutun da parabensiz bebek şampuanına kadar herşeyi denedim.
Ama saçımı bu teknikle yıkamayı ne okudum ne aklıma getirebildim... Olayın amacı saçı şampuanın ve kremin etkilerinden arındırmak, sonrasında ise sağlıklı ve canlı saçlara kavuşmak. İki gündür okumadığım yerli yabancı makale kalmadı. Ve inanın kullanan 1 kişi bile şikayetçi değil. En kötü ne olabilir, en kötü saçınız olduğu halde kalabilirmiş bu yöntemle. İyi etkileri ise kepeği önlüyor, yağlanmayı azaltıyor ve saç normal döngüsünde kirleniyor, kaşıntı ve döküntüleri önlüyor, saçı kalınlaştırıyor ve sağlıklı bir görünüme kavuşturuyor, ayrıca kesemize etkisi kesinlikle büyük :)

Uygulama;

1. aşama;
1 yemek kaşığı karbonatı 1 su bardağı ılık suyla karıştırıp eritiyoruz bu bizim şampuanımız. Saçımızı önce ıslatıyoruz sonra bu karışımı uygulayıp masaj yaparak saçımıza yediriyoruz ve duruluyoruz.
2. aşama;
1 yemek kaşığı elma sirkesini 1 su bardağı ılık suyla karıştırıyoruz bu bizim saç kremimiz. Saçımızın uçlarına eşit  miktarda yayıp bir süre bekletiyoruz (bu süre vücudunuzu yıkadığınız süre olabilir) ve duruluyoruz.

Bu ölçüler genel olarak normal saçlar için verilmiştir, eğer çok yağlı bir yapısı varsa saçınızın, karbonat miktarını arttırıp sirkeyi azaltacak, çok kuru bir yapısı varsa karbonatı azaltıp sirkeyi çoğaltacağız. Bu zamanla oturacak eliniz size gerekli olanı kendi kendine ayarlayacaktır zaten :)


Dün itibariye şampuan ve krem kullanmaktan tamamen vazgeçtim. Kendime de söz verdim elimi kolaya alıştırmayacağım ve her yıkamada bu yöntemi kullanacağım diye. İlk izlenimim kesinlike olumlu, eskisinden kötü değil kesinlikle, hatta parlaklığı açısından çok daha iyi.  İlk 4 hafta çok değişiklik yapmamakla birlikte bu süreden sonra olumlu değişiklikler farkedilebilir hale gelecekmiş.
Denedim göreceğim... Ve sizinle paylaşacağım :)

Şampuanlar da bir nevi deterjan ve içerisinde kanserojen olan ve olmayan zilyon tane bileşen içeriyor. Saçımızı yağdan kurtaralım derken kimyasala maruz bırakıyoruz ve saçımız dengesini bulmak için daha hızlı yağlanmaya başlıyor. Kısır bir döngü yani bir yerden temizlerken bir yerden saçımızı yağ üretmeye ve normal haline döndürmeye zorluyoruz, saçımız strese giriyor ve kendini salıyor diyebiliriz.
Kısacası bu yöntemle saçımızı arındıracağız ve detoks yapacağız ve çok sağlıklı saçlara kavuşacağız.
Bundan sonraki aşama ise sadece suyla yıkama. Ona daha yolumuz var :)

13 yorum:

  1. Tesadüf, bugün ben de yeni şampuan aldım. Belki bir saat reyonda vakit harcadım. Bu her defasında böyle oluyor. En iyisi sizin yöntemi denemek. Aldığınız sonuçları bekliyor olacağım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Merhaba Rabia Hanım, benim de çok ciddi sorunlarım oldu hem şampuan seçiminde hem saçıma yaptıklarıyla. Simdilik ilk yıkama ama sonuc güzel olacak, umutluyum :)

      Sil
  2. ay bu tam anneme göre :) şampuan kullanmayı sevmez kansorejen der her seferinde bu yöntemi söyleyeyim de yapsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallaha Aycancım denesin,ben şu an için çok mutluyum, mutluluğumun giderek artmasını umuyorum :)

      Sil
  3. Bir yerde okumuştum şampuanların içeriği deterjanlarla neredeyse aynıymış diye. Ayrıca şampun kullandığımdan bir sonraki banyoya kadar saç diplerimin kaşınması hapşurmam ondanmıymış vay be. Bu kadar mı dokunur sağlığımıza demek ki bende sizin gibi alerjik bir bünyeyim. Daha dün bir sabuna geçtim bende ondan memnunum. Size şöyle bir tavsiye verebilirim zeytinyağı ile har (defne özü olmalı) karışımı ev yapımı sabunlar oluyor, egede vs yapıyorlar, netten araştırıp bir bakının, belki onlardan alabilirsiniz. Ben ilk yıkamamda saçımda köpürmedi ama ikincisinde köpürdü ve iyi temizlendi saçım, kaşıntımla hapşuruğumda gitti. Tavsiye ederim. Saçlarım pırıl pırıl temizlendi yalnız tamamen katkısız doğal olduğu için biraz sertleştirdi o kadar. Onunda çözümü saç uçlarıma sürdüğüm serum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ece Hanım:),
      Ben o zeytinyağlı ev yapımı sabunu da kullandım, ertesi gün saç diplerimin kaşıntısından bayılıcaktım, per perişan vaziyetteydim. O da yaramadı bana. Dün no-poo nun ikinci yıkamasını gerçekleştirdim. Şu anda saçım hem mis gibi kokuyor, hem de parıl parıl. En ufak bir kaşıntı yok.. Çok mutluyum :)

      Sil
  4. Aner'in blogunda ben de dün okudum bu meseleyi.
    Çok mantıklı geldi bana.
    Elma sirkesi bittiği için dün deneyemedim, bugün başlayacağım inşallah.
    Henüz kullanmadım ama sonucun iyi olacağını tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla deneyin derim, ben çok mutluyum şu an için :)

      Sil
  5. Yaa ben de yapmayı çok isterim ama üşenirim kesin, en fazla üç kere yapar sonra yine dönerim şampuana :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya valla üşenilcek bişey değil, karbonatla sirke banyoda bulunsun yeter :) bi de yıkamaya başlayınca üzerinden zaman da geçince pek bi mutlu oluyo insan. çile çekilmiyo ama çekilse de değer :)

      Sil
  6. ece ince hanım.ben de deniyeceğim bunu 1 ay boyunca hergün mü yapıcaz 2 günde bir mi ?saçlarıma zararı dokunmaz değil mi ?saçlarımın ve saç derimin artık rahata ermesini istiyorum kaşınıyor hep. ne kadar süre sonra sadece suyla yıkamaya geçeceğiz ?şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ben haftada 2, 3 kere yıkadım saçımı bu şekilde. En ufak bir zararını görmedim hatta yumuşacık oldu dökülmesi azaldı. saçınız iyice alıştıktan sonra sadece suya geçebilirsiniz. Ama ben hala o aşamaya geçmedim. Ara ara doğal paraben içermeyen şampuan da kullanıyorum.

      Sil