Çarşamba, Şubat 26, 2014

Basit Tarif | Lazanya


Bugün sizinle en sevdiğim tarif olan Lazanya tarifini paylaşacağım. Ben ne zaman mutfak bana kalsa kendisiyle pek bir haşır neşir olurum :) Adındanmıdır bilinmez niyeyse çok büyütülür lazanya yapmak. Çok uzun zaman aldığı düşünülür. Halbuki tüm hazırlık süresi 45 dakika falandır maksimum.. (ve evet bu 45 dakika benim için kısa bir süre :) 

Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır diyerekten ben nasıl yapmışım onu anlatacağım.

Ana Malzeme
Barilla Lazanya

İç Malzemesi
Yarım kilo yağsız dana kıyma
2 adet Havuç
2 adet ortaboy soğan
2 yemek kaşığı salça
1 domates
1,5 su bardağı su
Göz kararı tuz ve karabiber (isteğe göre başka baharatlar da eklenebilir)

Beşamel Sos
2 yemek kaşığı tereyağı
4 yemek kaşığı un
3 su bardağı süt
Taze çekilmiş karabiber
Bir çimdik tuz

Üzeri İçin
250 gr. rendelenmiş kaşar peynir

Önce kıymamızı yağsız kavuruyoruz, iyice kavrulup suyunu çektikten sonra içine doğranmış soğanları ve havuçları, salçayı, karabiber ve tuzunu ekliyoruz, soğanlar ve havuç ölünceye kadar kavuruyoruz, daha sonra içine suyumuzu ve rendelediğimiz 1 adet domatesi ekleyip kaynatıyoruz, kokusundan istediğiniz kıvama gelip gelmediğini anlayabilirsiniz.

İç harcımız pişerken hemen beşamel sosumuzu yapalım :)

Tereyağı ve unu kokusu gidene kadar iyice kavuruyoruz, daha sonra yavaş yavaş sütümüzü ekliyoruz - bu işlemi yaparken devamlı çırpalım - içine tuzumuzu ve karabiberimizi atıyoruz. Kıvamı puding koyuluğunda olacak, katı olursa biraz daha süt ekleyebiliriz, kokusundan piştiğini anlayacağız yine.

Beşamel sosumuzu da bir kenara attık, hafiften soğumaya bıraktık.

Bu arada bir tencerede su kaynatalım, kaynayan suya makarnaları atalım 1 dakika kadar bekletip, sudan alıp tepsiye yerleştirelim. (Ben küçük fırın tepsisinde yaptım tek katta 6 adet makarna kullandım bu durumda 5 katlı bir lazanya yaptım.) En alta bir kat yerleştirdikten sonra önce beşamel sosu sonra kıyma harcımızı makarnaların üzerine iyice yayıyoruz, aynı işlemi son kata gelinceye kadar tekrarlıyoruz. En üst kata sadece beşamel sosu ve rendelenmiş kaşar peyniri ekliyoruz(isteğe göre kekik de ekleyebiliriz), 175 derecelik fırında peynirler eriyip hafiften kızarıncaya kadar pişiriyoruz.


Yanında bir kadeh boğazkere ve göbek marul salata ile muhteşem bir uyum yakalıyoruz :) 

Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. beceremediğim bişey :))eline sağlık cnm ohh misss

    YanıtlaSil
  2. oh oh ne güzel valla böyle blogger arkadaşım var :)) Bursa'ya yolun düşerse görüşelim :)) çok öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) inşallah şekerim :) bende Marmaris'e beklerim ne zaman istersen :)

      Sil