Salı, Kasım 12, 2013

Basit Tarif : Çökertme Kebabı

Blogumu yazmaya başladığımda aklıma gelen her şeyi yazacağımı belirtmiştim demi :) Bu yüzden yazmamı garipsemezsiniz umuyorum.

Annemin Samsun yolculuğu nedeniyle evde babam ve çok da küçük olmayan kardeşimi doyurmak zorundayım :) Çalışan kadının hali zor arkadaş, eve git, yemek yap, sofra kur, topla, mutfağı temizle, tv karşısına geçtiğinde bayıl...Birde yıkanacak çamaşırlar olunca amanın dedim.
Allahtan babam gerçekten ev işlerinde yardımcı oluyor, ben yemek yapamazsam o bildiği yemekleri - başta toprak kapta güveç olmak üzere- yapar yedirir bize... Ben de annem yokken ne yapsam ne yapsam dedim ilk aklıma gelenleri en sevdiklerimi yaptım. Önceki gün mutfaktaki sınavım Çökertme Kebabıyla oldu. Ofiste bir anda aklıma gelmesiyle karar vermem bir oldu. Zor değil hatta gayet basit, umarım birilerine ilham olur :)



Malzemeler, (3 kişilik)
Yarım kilo biftek / julyen doğranmış,
1 orta boy soğan
1 baş sarımsak
4 adet orta boy patates
1 kaşık domates salçası
1 su bardağı kabuksuz domates rendesi
2 yemek kaşığı sirke
İstenildiği kadar sarımsaklı yoğurt


Yapılışı
Julyen doğranmış bifteklerimizi yıkadıktan sonra suyunu süzerek hiç yağ koymadan 10 dakika kadar düdüklü tencerede pişiriyoruz, piştikten sonra başka bir kaseye alıp sirke, kalınca doğranmış soğan ve sarımsak ile marine ediyoruz, bu arada patateslerimizi şeffaf olmayacak şekilde ince ince doğruyoruz, ve iyice kızmış olan yağda kızartıyoruz, patateslerimiz kızarırken marine edilmiş etlerimizi de alıp (soğan ve sarımsakları almıyoruz)  takribi 3 yemek kaşığı yağda kızartıyoruz, etler suyunu çekmeye başlayınca içine tuz, kekik isteğe göre kırmızı biber atıyoruz ve 2 dakika kadar daha kızartıyoruz. Bu esnada bir yandan da 1 yemek kaşığı yağda 1 yemek kaşığı domates salçamızı kokusu gidene kadar kavuruyoruz ve domates rendemizi ekleyip pişiriyoruz, ocaktan almadan önce tuzunu da ekledik mi tamamdır. Ah bu esnada patateslerimiz kızardı bile..
Şimdi patateslerimizi bir tabağa alalım, üzerine sarımsaklı yoğurdumuzu dökelim, üzerine domates sosumuzu ekleyelim ve en üzerine de bifteklerimizi  oturtalım :)

Ben düdüklüde biraz fazla pişirdiğim için eklerim biraz bölündü ama tadı pek güzeldi...

Basit ve doyurucu akşam yemeğiniz hazır...

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder