Cumartesi, Kasım 28, 2015

Seyahat | Yunan Adaları / Part 5 : Kos - Son

Seyahatimizin son durağı Kos.
Leros'tan 45 dakikalık bir yolculuk sonrasında limana ulaştık ve hop doğru otele..
Açıkcası Kos'u daha sevimli bir ada olarak hayal etmiştim, ama daha çok büyük şehir gibi öyle çok bir albenisi yok bence.
Kalenin önünde yüzlerce çadır, çadırların içinde per perişan Suriyeli aileler.. Hayatımda gördüğüm en üzücü kare ayağında ayakkabı olmadan gezen, dilenen çocuklar... Bu konuyu çok fazla düşünmemeye çalıştım desem yalan olmaz çünkü sadece bakıp ağlıyorsunuz ve hiç bir şeyi değiştiremiyor, kimsenin yarasına merhem olamıyorsunuz. Kocaman bir hiçlik hissi kaplıyor içinizi ve onların yaşadığı bu durum karşısında benim sorunlarım hiç bir şey diyorsunuz.
Umarım bu konuyla ilgili gereken yapılır ve en azından sığınan insanlara daha insani bir yaşam şekli sunulur.

Neyse ben yine bol bol fotoğraf paylaşayım da bugün ülkemizdeki saçmalıkları, haksızlıkları, kadın-çocuk ölümlerini unutayım.

Kos'ta mutlaka görmeniz gereken yer Asklepion of Kos denilen eski çağ hastanesi bence. Şehir merkezinden 5 km kadar uzakta.  Detaylarına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Fotoğrafları da aşağıda.
Güzel bir akşam yemeği içinse tercihiniz Caravelle Taverna olsun derim. Kos'un yerlilerinden bir Türk ailesi işletiyor.  Hem enfes yemekleri, hem mükemmel bir manzarası hem de çok hoş sohbetleri var. 















Bir de video yaptım, kendime hatırlatma olsun diyerekten :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder