Perşembe, Aralık 25, 2014

1 Konu 2 Yorum | Film - Gone Girl

Merhaba,
Canım blogger arkadaşım Aycan ile bundan sonra sizlerle 1 Konu 2 Yorum başlığı altında izlediğimiz filmleri, dizileri, kullandığımız ürünleri, makyaj malzemelerini, deneyimlerimizi, kendin yap projelerimizi vb. konuları paylaşacağız. Yakında videolu paylaşımlarımız da gelecek inşallah :)

Bugünün konusu 2014 yapımı bil film olan Gone Girl (Kayıp Kız)

Aycan'ın 1 Konu 2 Yorum yazısına buradan ulaşabilirsiniz. 

Öncelikle kız kardeşim, ardından sevgilimin mutlaka izle diye haykırmalarına dayanamayıp izledim. 
Filmin başında yok artık, yok artık diye söylenirken sonunda nasıl ya? bu mudur? böyle mi bitti? diye sordum da durdum..

Gillian Flyinn'in eserinden uyarlanan filmimizin yönetmeni David Fincher.
Başrollerinde aşık olunası Ben Affleck (bu adama Armegeddon ile hayranlığım başlamıştı) ve Rosamund Pike var. 
Filmimizin konusu ise şöyle; Nick Dunne (Ben Affleck), 5. evlilik yıldönümlerine kısa bir zaman kala eşi Amy'nin (Rosamund Pike) kaybolduğunu duyurur. Basın olaya büyük ilgi gösterir, polis seferber olur ancak kayıp kadın bulunamaz. Bu durum Nick'in üzerindeki baskıyı artırır, yalanları ve tutarsızlıkları göze batmaya başlar. Herkesin aklına tek bir ihtimal gelmektedir: Amy'i eşi Nick öldürmüş olabilir midir? 




Başından sonuna kadar acabalarla, yok artıklarla, ve pes artıklarla izlediğim bir film oldu.
Yazımın bundan sonrası spoiler içerir!

Amy'nin adından uyarlanan ve ailesi tarafından basılan Amazing Amy adında bir kitap serisi vardır. Bu Amazing Amy hikayelerinde kitabın ana karakteri ne kadar harikaysa, Amy aslında onun tam tersi olma eğilimi içindedir, ama bunu dışa vurmaz. Nick ile evlendikten sonra bir günlük tutmaya başlar ve başlarda peri masalı gibi anlatır hayatını, ama yazdıkça yaşanmamış hikayeler uydurmaya başlar, kocasının kendini öldürme eğiliminden bahseder ve yazdıklarına kendisi de inanır... 

Filmde evliliğin ne kadar kötü, sıkıcı ve çekilmez olduğunu bol bol anlatmışlar, insan evlilikten soğur valla. Bol entrikalı, bol soru işaretli bir film olmuş. Sonunda pek mutlu olmadım, böyle bitmemeliydi dedim. 
Neticede Amy Nick'in tabiri caizse hayatının için ediyor, ama Nick gariban gariban ezik gibi ses çıkartmadan olanlara katlanıyor...Amy tam bir sayko, Nick ise saf, mağdur adam rolünde pek bir başarılı olmuşlar. ne diyeyim..


4 yorum:

  1. Ben sonunu beğendim ya :) galiba ben de biraz amy psikopatına benziyorum :))) Filmin hataları var ama yorum okumadan tesadüf eseri izleyenler beğenebilir, ben izlemeden önce bir, iki yorum okuyunca tahmin ettim kadının olayını. Ama olayların, planın aksamasını ise sevdim . Haydi iyi seyirler :)

    YanıtlaSil
  2. Fazla etkilendim ben filmden :) bu ne yaaa bu ne yaa tepkileriyle izledim. Başarılı olmuş oyunculuklar ve senaryo. Uzun süredir Hollywood filmlerinden tat alamazken, keyifli oldu izlemesi.
    Mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kadınların yüzde 90 ı aynı tepkiyi veriyo sanırım :) size de iyi haftasonları olsunn :)

      Sil